تاریخ: ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳

وای‌فای HaLow رکورد شکست / اتصال از فاصله ۳ کیلومتری!

به گزارش خبرآنلاین، سرعت اتصال آزمایش قبلی در ساحل سانفرانسیسکو از ۱۱ مگابیت‌برثانیه در فاصله ۵۰۰ متری تا ۱ مگابیت‌درثانیه در حداکثر برد ۲.۸ کیلومتری متغیر بود. اکنون در آزمایش جدید وای‌فای HaLow، این سرعت به ۲ مگابیت‌برثانیه در فاصله ۱۵.۹ کیلومتری رسید. به نقل از دیجیاتو، همچنین باید توجه داشته باشیم که آزمایش جدید […]



به گزارش خبرآنلاین، سرعت اتصال آزمایش قبلی در ساحل سانفرانسیسکو از ۱۱ مگابیت‌برثانیه در فاصله ۵۰۰ متری تا ۱ مگابیت‌درثانیه در حداکثر برد ۲.۸ کیلومتری متغیر بود. اکنون در آزمایش جدید وای‌فای HaLow، این سرعت به ۲ مگابیت‌برثانیه در فاصله ۱۵.۹ کیلومتری رسید.

به نقل از دیجیاتو، همچنین باید توجه داشته باشیم که آزمایش جدید در پارک ملی روستایی Joshua Tree انجام شد که در آن درختان و موانع مختلف بیشتری نسبت به ساحل سانفرانسیسکو دارد.
ثبت رکورد جهانی وای‌فای HaLow توسط مورس میکرو
مورس میکرو در ویدیویی که در یوتوب منتشر کرده، می‌گوید که وای‌فای HaLow با برد تقریباً ۱۶ کیلومتری برای کارهای خارج از منزل از جمله کشاورزی مناسب است، این استاندارد جایگزین به‌صرفه‌ای برای استفاده از دیتای گران‌قیمت گوشی یا دیگر استانداردهای وای‌فای است.
بااین‌حال استفاده از این فناوری در مناطق شهری، به احتمال زیاد به دلیل وجود انواع شبکه‌های وای‌فای‌ مختلف و سرویس‌های اینترنتی، یک فناوری غیرضروری خواهد بود. همچنین HaLow در مناطق شلوغ آنقدر مستعد تداخل با دیگر امواج است که فقط به شکل بسیار محدودتر در دسترس خواهد بود.
به‌طورکلی، رکورد چشمگیر Morse Micro احتمالاً به این زودی‌ها شکسته نخواهد شد. اما باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این برد زیاد، سرعت‌های بیشتری نیز ارائه خواهد داد، یا اینکه در مناطق شلوغ چه عملکردی خواهد داشت. بااین‌حال قیمت پایین‌تر این فناوری نسبت به شبکه سلولی گوشی می‌تواند آن را به یکی از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه برای برخی افراد تبدیل کند.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 134180 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.