تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
4

آمریکا و ژاپن به دنبال گیرانداختن موشک‌های مافوق صوت چین، روسیه و کره‌شمالی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، SM-3 Block IIA یک رهگیر استاندارد است که توسط ژاپن و آمریکا ساخته شده است. دو کشور می خواهند مشترکاً یک موشک ضدموشک جدید برای از بین بردن سلاح های مافوق صوت مخالفان ایجاد کنند. بیشتر بخوانید: جنگنده جدیدی که نامرئی می‌شود!/ عکس در حال حاضر، سیستم دفاع موشکی دو لایه […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، SM-3 Block IIA یک رهگیر استاندارد است که توسط ژاپن و آمریکا ساخته شده است. دو کشور می خواهند مشترکاً یک موشک ضدموشک جدید برای از بین بردن سلاح های مافوق صوت مخالفان ایجاد کنند.
بیشتر بخوانید:
جنگنده جدیدی که نامرئی می‌شود!/ عکس

در حال حاضر، سیستم دفاع موشکی دو لایه ژاپن به ناوشکن‌های Aegis با موشک‌های SM-3 Block IIA و سامانه‌های موشکی زمین به هوای پاتریوت با رهگیرهای Patriot Advanced Capability-3 (PAC-3) متکی است.

تصمیمات در مورد شروع توسعه این فناوری جدید اواخر این هفته اعلام شود. نشست سه جانبه ژاپن، ایالات متحده و جمهوری کره برای ۱۸ اوت برنامه ریزی شده است. توسعه موشک ضدموشکی ممکن است ۱۰ سال طول بکشد.
در مورد SM-3 Block IIA، این موشک می‌تواند موشک‌های بالستیک خارج از جو را ساقط کند و سرعتی تا ۴.۵ کیلومتر در ساعت توسعه دهد که یک و نیم برابر سریع‌تر از Block IA است. این رهگیر توسط RTX و صنایع سنگین میتسوبیشی ساخته شده است که در سال مالی ۲۰۲۱، نسخه Block IIA حدود ۱۲ میلیون دلار ارزش داشت.
منبع: gagadget
۲۲۷۳۲۳

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 36845 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.