تاریخ: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
1

خوراکی‌هایی که شاد کننده و ضد افسردگی‌اند

اگر به اندازه کافی شاد نیستید، شاید با رعایت یک رژیم غذایی مناسب بتوانید فاصله‌تان را با غصه‌ها بیشتر کنید. درواقع، مصرف بعضی از این خوراکی‌ها می‌تواند حال شما را در روزهایی که اندوهگین هستید، بهتر کند. خوراکی‌های ضد افسردگی چیست؟۱-دلستر سادهمخمر، یکی از داروهای طبیعی ضدافسردگی و شادی‌آور است و اگر هر روز دلستر […]



اگر به اندازه کافی شاد نیستید، شاید با رعایت یک رژیم غذایی مناسب بتوانید فاصله‌تان را با غصه‌ها بیشتر کنید. درواقع، مصرف بعضی از این خوراکی‌ها می‌تواند حال شما را در روزهایی که اندوهگین هستید، بهتر کند.
خوراکی‌های ضد افسردگی چیست؟۱-دلستر سادهمخمر، یکی از داروهای طبیعی ضدافسردگی و شادی‌آور است و اگر هر روز دلستر بخورید، حال‌تان به مرور خوش‌تر می‌شود. اگر اهل دلستر خوردن نیستید، می‌توانید از داروخانه قرص‌های خوراکی مخمر را تهیه کنید. اما یادتان نرود که با مصرف این قرص‌ها اشتهای‌تان هم افزایش پیدا می‌کند.
۲-بابونهدر روزهایی که غم‌زده هستید، دمنوش بابونه میل کنید. حتی می‌توانید به عنوان یک وعده در هر روز به جای چای سراغ این دمنوش‌ها بروید تا آرامش‌تان بیشتر و اضطراب‌تان کمتر شود.
۳-اسطوخودوساین گیاه پرطرفدار، راهی دیگر برای رسیدن به آرامش را پیش روی‌تان می‌گذارد. اسطوخودوس اضطراب را کم و شما را به فرد خوش‌خلق تری بدل می‌کند.
۴-زعفرانچای زعفرانی دم کنید یا اینکه از این چاشنی هر روز در غذاهای‌تان بریزید تا سرخوش‌تر شوید. زعفران دارویی طبیعی برای فرار از افسردگی است.
۵-ماهیگفتیم که اسیدهای چرب غیراشباع و امگا۳، ضدسرطان و ضدکلسترول هستند اما یادمان رفت از تاثیر آنها در حفظ سلامت روان بگوییم. شما می‌توانید برای کاهش اضطراب و افسردگی، به طور مرتب ماهی میل کنید.
۶-سبزیجات برگ سبز با توجه به محتوای بالای منیزیوم، سبزیجات برگ سبز به شما کمک می‌کند تا سیستم عصبی خود را متعادل کنید؛ بنابراین آن ها برای برخورد با اختلالات عاطفی مانند: اضطراب و افسردگی مناسب هستند.
۷-آجیلآجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، اسیدهای آمینه، مواد معدنی مانند: پتاسیم و منیزیم است که باعث افزایش سلامتی و شادی می شوند.
۸-کاکائو و شکلات تیره رنگماده اصلی در شکلات تیره یکی از بهترین غذاها در رژیم غذایی است که برای افسردگی تجویز شده است. اسیدهای آمینه باعث بهبود تولید سروتونین می‌شوند که این مسئله کمک می‌کند روحیه‌ی بهتری داشته باشید.
۹-جو ی دوسر سبوس‌دارجو ی دوسر سبوس‌دار منبع طبیعی ویتامین‌های گروه B و فیبرها است که فرایند هضم را تسهیل می‌بخشد و سطح قند خون را متعادل می‌کند؛ یعنی مانع از افزایش ناگهانی قند خون می‌شود که معمولا علت حالات تندخویی و پرخاشگری است .
همچنین جوی دوسر منبع تریپتوفان است که در بالا به عنوان یکی از مواد مغذی لازم برای مبارزه با افسردگی محسوب می‌شود.
۱۰-تخم مرغتخم مرغ با ویتامین ۱۲B و آمینو اسید یکی از کامل‌ترین غذاها در این رژیم است. مواد مغذی به فعالیت سیستم عصبی شما کمک و از اضطراب و افسردگی جلوگیری می‌کنند.
۱۱-فلفلفلفل حاوی ترکیبی به نام کاپسایسین است که محافظ قوی برای کاهش علائم افسردگی است؛ زیرا این ماده محرک تولید آندروفین است که هورمون خوش‌اخلاقی محسوب می‌شود. انواع فلفل‌ها حاوی این ترکیب فوق‌العاده هستند.
۱۲-موزیکی از مهم‌ترین خواص موز مقدار بالای منیزیوم و پتاسیم است که این مواد ترشح کورتیزول که هورمون استرس است را کاهش می‎دهند و حال روحی شما را بهتر می‌کنند.
۱۳-دارچیندارچین ادویه معطر و بی‌نظیری است که در تهیه انواع غذاها و دسرها جایگاه خاصی دارد، می‌تواند با تنظیم سطح قند خون با افسردگی مقابله کند.
۲۳۳۲۳۳

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 47805 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید