تاریخ: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

درخشش خانواده مخترع پرستار در یک جشنواره بین‌المللی

به گزارش خبرآنلاین، این تیم پرستاری کارآفرین که همگی عضو یک خانواده هستند به نام‌های افسانه ابریشم، عارفه اکبرزاده و مهرداد اکبرزاده بوده که موفق شدند این افتخار ارزشمند را برای جامعه پرستاری ایران رقم زنند. در این جشنواره سه‌روزه نمایندگانی از کشورهای مختلف حضور داشتند و تیم مخترعان ایران با ۱۱ اختراع در این […]



به گزارش خبرآنلاین، این تیم پرستاری کارآفرین که همگی عضو یک خانواده هستند به نام‌های افسانه ابریشم، عارفه اکبرزاده و مهرداد اکبرزاده بوده که موفق شدند این افتخار ارزشمند را برای جامعه پرستاری ایران رقم زنند.
در این جشنواره سه‌روزه نمایندگانی از کشورهای مختلف حضور داشتند و تیم مخترعان ایران با ۱۱ اختراع در این عرصه بین‌المللی حضور داشتند.تیم پرستاری مرکز نوزادان ابریشم با دو اختراع در زمینه تغذیه با شیر مادر در این رویداد بین‌المللی حضور داشت که در پایان این رقابت‌ها و پس از ارزیابی توسط هیئت‌داوران بین‌المللی این جشنواره، موفق به کسب دو مدال طلا و دو جایزه ویژه از کشورهای تایلند و ازبکستان در مراسم اختتامیه این جشنواره شدند.

همچنین جایزه ویژه سازمان مالکیت فکری ملل متحد (WIPO) به کشور کره جنوبی و به تیم پرستاری مرکز نوزادان ابریشم از کشورمان تعلق گرفت.
افسانه ابریشم، برگزیده این رویداد و مشاور برجسته کشوری شیر مادر که سابقه درخشانی در بخش‌های مراقبت ویژه نوزادان و ارائه مشاوره شیردهی دارد، اظهار داشت: تغذیه انحصاری با شیر مادر جز اولویت‌های اصلی سلامت و بهداشت عمومی به‌حساب می‌آید.
وی افزود: با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته توفیق ارائه چندین هزار مشاوره موفق شیردهی داشته‌ام این خدمات باعث شد که با مسائل، دغدغه‌ها و چالش‌های مادران شیرده بیشتر آشنا شوم و به فکر راه‌حل برای بخشی از این مشکلات باشیم که با همفکری اعضای پرستار خانواده منجر به دو اختراع در زمینه تغذیه با شیر مادر گردید.

وی گفت: با توجه به هم‌زمانی برگزاری رویداد با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر دو اختراع تیم در این جشنواره رونمایی گردید که در ادامه توضیح بیشتری در مورد یکی از این اختراعات می‌دهم:
یکی از اختراعات تیم پرستاری ما که نمونه آن در داخل و خارج از کشور وجود ندارد، ابزاری است بنام شیردهی انگشتی که سبب تقویت مکیدن نوزاد نارس و کم‌وزن می‌شود و قابلیت این وسیله در کنترل تغییر و دمای شیر مادر و همچنین قابلیت دارو دهی هم‌زمان دارد. استفاده از این ابزار برای مادر موقت بوده، تا زمانی است که نوزاد قدرت پذیرش را برای مکیدن پستان مادر داشته باشد.به‌تمامی مادران شیرده به‌ویژه شاغلان توصیه می‌کنم که باوجود مشکلات و چالش‌های شیردهی فرزند خود را از نعمت شیر مادر بهره‌مند کنند و اگر هم کمبود شیردهی وجود داشت از یک مشاور باتجربه و دوره‌دیده جهت رفع مسائل خود و بهره‌مندی از مزایای بی‌شمار شیر مادر کمک بگیرند.
تیم پرستاران مخترع مرکز نوزادان ابریشم به همراه یکی از بانوان کره جنوبی برنده جایزه ویژه مرکز جهانی مالکیت فکری ملل متحد (WIPO)
عارفه اکبرزاده دیگر برگزیده جشنواره بین‌المللی کره جنوبی و پرستار شاغل در بخش NICU بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد در ادامه افزود: یکی از اختراعات دیگر تیم پرستاری ما به نام برست هولدر می‌باشد که نمونه این ابزار در داخل و خارج از کشور وجود ندارد و در جهت رفع بخشی از چالش‌های شیردهی در مادران با پستان‌های بزرگ و سنگین و احتقانی جهت جلوگیری از انسداد راه هوایی و خفگی نوزاد می‌باشد که زیر پستان مادر قرار می‌گیرد و به‌گونه‌ای پستان را لیفت می‌کند که به‌وسیله آن مادر می‌تواند نه‌تنها به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه نگرانی از بسته شدن راه بینی و دهان نوزادش به فرزند خود شیر بدهد بلکه چفت شدن (لچ) خوبی برقرار می‌شود و به‌این‌ترتیب به سمت شیر خشک نمی‌روند.
کارشناس مرکز نوزادان ابریشم در ادامه افزود: در بین کشورهای شرکت‌کننده در این رویداد بین‌المللی فقط دو کشور موفق به دریافت جایزه ویژه مرکز جهانی مالکیت فکری ملل متحد (WIPO) شدند که یک بانو از کشور کره جنوبی بود و دوم تیم سه‌نفره پرستاری مرکز نوزادان ابریشم از ایران در آن شرکت داشتند.

عضو تیم مخترعین مرکز نوزادان ابریشم در ادامه از تاثیر و نقش خانواده در موفقیت خود گفت و افزود: از پدر و مادر پرستار و مخترع خود تشکر می‌کنم که در کنار آن‌ها توفیق حضور در یک کسب‌وکار موفق خانوادگی حوزه سلامت را داشته و نقش‌آفرینی می‌کنم. آن‌ها نقش والایی در شکوفایی استعدادم داشتند که توانستم برای پرستاری کشور در کنار آن‌ها افتخاری کسب نمایم.

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 46282 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید