تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۲۳
2

مهمان آلمانی خط دفاعی اوکراین/ عکس

تینا مزدکی_ برلین مجوز صادرات ۱۷۸ تانک لئوپارد ۱A۵ چهار نفره به اوکراین را صادر کرده‌است؛ لئوپارد ۱A۵ یک نسخه بهبود یافته از تانک جنگی اصلی لئوپارد ۱A۱A۱ ساخت آلمان (MBT) است که اولین نوع ارتقا یافته تانک لئوپارد بود که در سال ۱۹۷۱ وارد خدمت ارتش آلمان شد. اولین لئوپارد تولیدی در سپتامبر ۱۹۶۵ […]



تینا مزدکی_ برلین مجوز صادرات ۱۷۸ تانک لئوپارد ۱A۵ چهار نفره به اوکراین را صادر کرده‌است؛ لئوپارد ۱A۵ یک نسخه بهبود یافته از تانک جنگی اصلی لئوپارد ۱A۱A۱ ساخت آلمان (MBT) است که اولین نوع ارتقا یافته تانک لئوپارد بود که در سال ۱۹۷۱ وارد خدمت ارتش آلمان شد.
اولین لئوپارد تولیدی در سپتامبر ۱۹۶۵ به ارتش فدرال آلمان تحویل داده شد. در سال ۱۹۸۰ یک برنامه تحقیقاتی انجام شد. برای بررسی پیشرفت‌های بیشتر در لئوپارد ۱، یک سیستم کنترل آتش کاملاً مدرن و یک سیستم دید کاملاً مؤثر در شب/اب و هوای بد برای آن فراهم شد.
برجک لئوپارد ۱A۵ به منظور ذخیره تمام تجهیزات جدید و همچنین انتقال بیشتر مهمات به عقب برجک، بر خلاف سمت چپ راننده که قبلاً در آن ذخیره شده بود، اصلاح شده است. تانک لئوپارد ۱A۵ همچنین می‌تواند به پنل‌های زرهی پلی‌کربنات پیچ (Lexan) مجهز شود که کارایی زره را افزایش داده است.

اولین لئوپارد ۱A۵ اصلاح شده در اوایل سال ۱۹۸۷ تحویل داده شد. در ۲۵ آوریل ۲۰۲۲، شرکت راین متال از آلمان از دولت آلمان درخواست کرد تا ۸۸ تانک نبرد اصلی لئوپارد ۱A۵ را به اوکراین تحویل دهد. در ۱ فوریه ۲۰۲۳، وب سایت دانمارکی “OLFI” اعلام کرد که دانمارک قصد دارد ۲۰ تانک بازسازی شده لئوپارد ۱A۵ را به اوکراین اهدا کند. بر اساس بیانیه مشترکی که وزرای دفاع دانمارک، آلمان و هلند در ۷ فوریه ۲۰۲۳ منتشر کردند، دانمارک، آلمان و هلند از عرضه ۱۰۰ تانک اصلی جنگی لئوپارد ۱A۵ بازسازی شده (MBT) به اوکراین خبر دادند.
گفتنی است که سلاح اصلی تانک لئوپارد۱، یک قبضه توپ ۱۰۵ میلی‌متری بود که با استفاده از یک پایدارکننده توپ و گردش‌نمای (ژیروسکوپی) الکترونیکی و هیدرولیکی از قابلیت شلیک دقیق در حال حرکت بهره‌مند بود. لئوپارد ۱ همچنین به دو ردیف پرتابگر نارنجک دودزا بر روی برجک به عنوان یک ترفند دفاعی مجهز بود و قدرت حفاظت از خود در مقابل تشعشعات بمب‌های شیمیایی-میکروبی و اتمی را داشت.
منبع: forbes و armyrecognition
بیشتر بخوانید:
عکس | روسیه می‌ترسد این سلاح به دست اوکراین بیافتد!
ابتکار جدید روسیه در جنگ اوکراین / عکس
عکس | هواپیما جدید نیروی هوایی آمریکا که ۴۰میلیون دلار بودجه دولتی گرفت!
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 38222 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.