تاریخ: ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

پایان تولید نیسان محبوب / خداحافظی با یک ابَرخودروی پر سر و صدا

به گزارش خبرآنلاین، نیسان ابرخودرو R35 را با رضایت خود بازنشسته نمی‌کند. پیر لوینگ، رئیس محصولات جهانی نیسان در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Top Gear می‌گوید: «این خودرو ۱۷ سال است که به‌فروش می‌رسد و ما دوست داریم تا ۱۷ سال دیگر نیز آن را بسازیم؛ اما قانون‌گذار ما را به دردسر می‌اندازد.» به نقل از […]



به گزارش خبرآنلاین، نیسان ابرخودرو R35 را با رضایت خود بازنشسته نمی‌کند. پیر لوینگ، رئیس محصولات جهانی نیسان در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Top Gear می‌گوید: «این خودرو ۱۷ سال است که به‌فروش می‌رسد و ما دوست داریم تا ۱۷ سال دیگر نیز آن را بسازیم؛ اما قانون‌گذار ما را به دردسر می‌اندازد.»
به نقل از زومیت، سوپراسپرت R35 در ژوئیه‌ی ۲۰۲۱ با تصویب مقررات جدید نویز (سروصدای ماشین) اروپا بازنشسته شد. قبل از اروپا این خودرو از بازار استرالیا نیز خارج شد؛ چون نتوانست مقررات سخت‌گیرانه‌ی تست تصادف برخورد جانبی را با موفقیت پشت‌سر بگذارد.
معمولاْ هنگامی که یک نسل خودرو بازنشسته می‌شود، جایگزین آن به بازار عرضه می‌شود؛ اما برای GT-R R35 این موضوع صادق نیست. ژاپنی‌ها با تولید نسخه‌ای ویژه به‌عنوان مدل سال ۲۰۲۵، برای همیشه با خودرو مذکور خداحافظی خواهند کرد.
طرح مفهومی اصلی GT-R R35 در سال ۲۰۰۱ به نمایش درآمد و در نهایت نسخه‌ی نهایی در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد. ابتدای سال ۲۰۲۴ جیوانی آروبا، مدیر طراحی نیسان پیشنهاد داد که GT-R‌ بعدی تا سال ۲۰۳۰ به بازار عرضه شود. جیوانی هایپر فورس را رؤیایی جسورانه اما ملموس می‌نامد. سال گذشته طرح مفهومی نیسان هایپر فورس به نمایش درآمد. زبان طراحی این خودرو مفهومی R36 را تداعی می‌کند و ممکن است در نهایت خودرو الکتریکی مذکور جایگزین R36 شود.

البته قوانین سختگیرانه‌ی اروپا تنها دامن نیسان را نگرفت، بلکه باعث مرگ چندین خودرو پرفورمنس در سال جاری در اروپا شد. تویوتا GR86، سوبارو BRZ، پورشه باکستر و کیمن قربانی قوانین سختگیرانه‌ی اروپا شدند؛ همچنین مزدا موتور ۲ لیتری MX-5 را بازنشسته کرد و علاقه‌مندان به رودستر را با موتور ۱٫۵ لیتری تنها گذاشت.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که این قوانین دامن‌گیر آخرین فورد موستانگ نیز شده است و نسخه‌ی اروپایی نسبت به نسخه‌ی آمریکایی، ۵۲ اسب‌بخار قدرت کمتری دارد. در نهایت قوانین هر روز سخت‌تر می‌شوند و ماشین‌بازها در بسیاری از مواقع نمی‌توانند خودرو مورد علاقه‌ی خود را خریداری کنند؛ چرا که یا از قدرتشان کاسته می‌شود یا در نهایت نابود می‌شوند.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 134461 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.