تاریخ: ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
4

هشدار درباره کلاهبرداری به بهانه دریافت وام بانکی

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر کلاهبرداری فردی از او به بهانه گرفتن وام و تسهیلات از بانک‌های دولتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره چهاردهم کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس […]



سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر کلاهبرداری فردی از او به بهانه گرفتن وام و تسهیلات از بانک‌های دولتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره چهاردهم کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد فرد کلاهبردار با دادن وعده‌ی گرفتن وام میلیاردی برای شاکی، مبلغ فراوانی از وی دریافت ولی دیگر پاسخگوی تماس‌های تلفنی مال باخته نبوده و متواری شده است.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت: با تشکیل چند پرونده مشابه در این پلیس پرونده‌های مشابه تجمیع و به دست آمد متهم از ۴ شهروند با همین ترفند کلاهبرداری و گریخته است.
وی افزود: بنابر حساسیت موضوع کارآگاهان وارد عمل شدند و در تحقیقات میدانی و اقدامات اطلاعاتی، هویت کلاهبردار حرفه‌ای را شناسایی کردند.
سرهنگ تقی پور بیان داشت: کارآگاهان پس از دریافت این سرنخ مهم، با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی پی بردند متهم قصد دارد تا مجدد مرتکب عمل مجرمانه دیگری بشود که بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی هنگامی که متهم قصد اغفال شهروندی را داشت دستگیر و پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ ۵ میلیارد ریال اعتراف کرد.
وی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
بیشتر بخوانید:
زائران اربعین حسینی مراقب این ترفند کلاهبرداری باشند
۴۷۲۳۶

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 40957 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید