تاریخ: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
2

بیماریی که کشندگی آن تقریبا ۱۰۰درصد است

نادیا زکالوند: با وجود اینکه به‌لطف پیشرفت‌های پزشکی و خدمات بهداشتی، نرخ مرگ‌ومیر بیشتر کشنده‌ترین بیماری‌ها رو به کاهش است، می‌توان گفت کشندگی بیماری کورو ۱۰۰درصد است. این بیماری اولین بار در دهه ۱۹۵۰، در قبایل آدمخوار «پاپوآگینه نو» کشف شد که در اثر آلودگی به نوعی پروتئین آلوده به نام «پریون» به‌وجود می‌آید. این […]



نادیا زکالوند: با وجود اینکه به‌لطف پیشرفت‌های پزشکی و خدمات بهداشتی، نرخ مرگ‌ومیر بیشتر کشنده‌ترین بیماری‌ها رو به کاهش است، می‌توان گفت کشندگی بیماری کورو ۱۰۰درصد است.
این بیماری اولین بار در دهه ۱۹۵۰، در قبایل آدمخوار «پاپوآگینه نو» کشف شد که در اثر آلودگی به نوعی پروتئین آلوده به نام «پریون» به‌وجود می‌آید. این پروتئین در بافت مغز افراد بیمار یافت می‌شود.
بیماری کورو، در میان افراد قبایل آدم‌خواری شیوع پیدا کرد که هنگام مراسم مذهبی‌شان مغز مردگان خود را می‌خوردند.

اگرچه خوردن مغز اجساد در دهه ۱۹۶۰ ممنوع اعلام شد، بیماری کورو تا سال‌ها پس از آن قربانی می‌گرفت. دوره نهفتگی بیماری کورو، طولانی است و ممکن است تا چند دهه طول بکشد و شایع‌ترین این دوره بین ۱۰ تا ۱۳ سال است که در برخی از افراد تا ۵۰ سال هم گزارش شده است. اما به محض بروز این بیماری فرد مبتلا در کمتر از یک سال جان خود را از دست می‌دهد.
از شایع‌ترین علایم بیماری کورو می‌توان به پا و دست‌درد،‌ اشکال در راه رفتن، سردرد، مشکل بلع، لرزش و تکان‌های عضلانی اشاره کرد.

خوشبختانه این بیماری بسیار نادر است و از سال ۲۰۱۰ به این طرف، مورد مبتلایی گزارش نشده است.
منبع:
ladbible

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 51535 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید