تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
4

اندام عجیب دایناسوری که در چین امروزی می‌زیسته‌است!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این موجود ۱۴۸ تا ۱۵۰ میلیون سال پیش در اواخر دوران شکوفایی دایناسورها در دوره ژوراسیک زندگی می‌کرد. بقایای فسیل شده «Fujianvenator» در منطقه ژنگه در جنوب شرقی چین پیدا شد؛ در مقاله‌ای که در NATURE منتشر شد، محققان حیوانی به اندازه قرقاول را توصیف کردند، اما بارزترین ویژگی آن پاهایش […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این موجود ۱۴۸ تا ۱۵۰ میلیون سال پیش در اواخر دوران شکوفایی دایناسورها در دوره ژوراسیک زندگی می‌کرد. بقایای فسیل شده «Fujianvenator» در منطقه ژنگه در جنوب شرقی چین پیدا شد؛ در مقاله‌ای که در NATURE منتشر شد، محققان حیوانی به اندازه قرقاول را توصیف کردند، اما بارزترین ویژگی آن پاهایش بود.
بر خلاف هر دایناسور شناخته شده دیگری، «Fujianvenator» ساق‌هایی دو برابر بلندتر از ران‌هایش داشت. این ساختار بدنی باعث می‌شود، بدن حیوان برای دوی سرعت یا راه رفتن در مرداب یا باتلاق مناسب باشد.

در کنار «Fujianvenator»، دیرینه شناسان دیگر آبزیان و یا دوزیستان باستانی مانند ماهی‌های استخوانی، لاک پشت‌ها و خزندگان را در کنار «Fujianvenator» کشف کردند. این مجموعه، که نویسندگان از آن به عنوان جانوران ژنگه یاد می‌کنند، نشان‌دهنده محیطی باتلاق‌مانند است و این احتمال را ایجاد می‌کند که «Fujianvenator» مانند بسیاری از پرندگان تالابی امروزی بوده‌است و آن را در دودمان دایناسورهایی که تصور می‌شد در آن قرار می‌گیرد، منحصر به فرد می‌کند.
«Fujianvenator» یکی از جدیدترین اعضای گروهی از دایناسورها است که به نام پرندگان ژوراسیک شناخته می شوند؛ «Fujianvenator» قطعه دیگری را به یک پازل پیچیده اضافه می‌کند. این واقعیت که بر خلاف هر پرنده دیگری، به نظر می‌رسد که با آب سازگار است، نه با زندگی در درختان یا آسمان!
منبع: cosmosmagazine

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 59833 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :